Blogin etusivu
Aikaisemmat merkinnät
 
Huonokuntoisen testaamista
19.03.2007
Tänä aamuna heräsin suoraan kuntotestiin. Ihmettelin edellisen jalkatreenin (keskiviikkoiltana)  ja selkätreenin (lauantaina) vaikutuksia kun kuntotestin alaselkä-osiossa menin aivan tukkoon. Takareidet ja alaselkä olivat aivan puuroa, vaikka testin hikisesti läpäisinkin ikäisekseni ihan tarpeeksi hyvällä tuloksella, olin aika järkyttynyt huonosta kunnostani :)

Tiesinhän minä että minulla olisi puollusteluna juuri treenatut ja toisaalta huonosti palautuneet lihakset. Mutta toisaalta tuntui ettei kuntoni oikeasti ollut kovin kehuttava. Testissä kokeiltiin tasapainoa (luojan kiitos omistan kai sellaisen), lisäksi testattiin selän kuntoa penkillä jalkojen varassa itseäni kannatellen, sekä ihan selkäliikkeellä - tehtiin myös vatsoja ja testattiin etuolkapäiden staattista voimaa (testi oli aivan ylihelppo siltä osalta) ja sitten punnerruksia pikku käsipainolla - jotka tehtiin edestä. Testattiin liikkuvuutta suuntaan jos toiseenkin (testaaja jopa ihmetteli ääneen tälläisen saliraakin liikkuvuutta - mutta näinhän se on että jos treenaa väärin niin liikkuvuus kärsii..).

Treeni ei kulkenut tänään testin jälkeen - sen jotenkin aavistinkin ja fyssari joka testiä piti, oli aijemmin kertonutkin et kannattaa siirtää treenit toiselle päivälle.. Mutta ei tälläinen kovapäinen urautunut luupää mene muuttelemaan nyt päivärutiineja jonkun työkykypäivä testin takia - no EI.. olisi kyllä ehkä pitänyt, olisi ehkä ollut kovempi kunto huomenna treenailla, mutta onhan niitä kevyitäkin treenipäiviä pidettävä välillä.

Salilla tuon huomasi parhaiten että maksimivoimasta puuttui terä aika selkeästi ja 190 kilon penkki oli aivan uskomattoman hidas nosto - nousi kokoajan mutta normaalisti nopeuspenkkejä tekee koko sarjan siinä aijassa kun tuo hiivatin nosto nousi pelkästään ylöspäin.. Palauttelu juomaa juodessani päätin että nyt olisi tehtävä tälle kunnon surkeudelle jotain ja pian - lisättävä pientä airoobista palauttelu treeniä, vaikkapa kävelynä ohjelmaan ja lihashuoltoon on panostettava lisempi.. no joka päivä jotain uutta, aina onneksi ymmärtää oman itsensä heikkoudet helpommin ja tietää miten loputon urakka tuo kohtuulliseenkin kuntoon pääseminen on.. =)
0 kommenttia

Nimi(pakollinen)
(Syötä pakollinen koodi)

Powered by Qred Smart®